Créditos ECTS Créditos ECTS: 3
Horas ECTS Criterios/Memorias Traballo do Alumno/a ECTS: 51 Horas de Titorías: 3 Clase Expositiva: 9 Clase Interactiva: 12 Total: 75
Linguas de uso Castelán, Galego
Tipo: Materia Ordinaria Máster RD 1393/2007 - 822/2021
Centro Escola Politécnica Superior de Enxeñaría
Convocatoria: Segundo semestre
Docencia: Sen docencia (En extinción)
Matrícula: Non matriculable (Só plans en extinción)
Saber realizar umha investigaçom comercial. Adquisiçom de conhecimentos de marketing e sistemas de comercializaçom de produtos agroalimetares.
-O marketing na empresa. Marketing estratégico. Comportamento do consumidor. (2 horas docência expositiva, 1h de docência interactiva e 5 horas de trabalho persoal do alunado)
-Introduçom à investigaçom comercial. Segmentaçom de mercados. (2 horas docência expositiva, 3h de docência interactiva e 15 horas de trabalho persoal do alunado)
-Estratégias de marketing sobre o produto. Estratégias de preços. Marketing estratégico sobre distribuiçom (4 horas docência expositiva, 7h de docência interactiva e 27 horas de trabalho persoal do alunado)
-Estratégias de comunicaçom. Os mercados agroalimentares na contorna internacional. (1 horas docência expositiva, 1h de docência interactiva e 4 horas de trabalho persoal do alunado)
Estes contidos serán desenvoltos de acordo ao seguinte temario:
Parte I. O mercado Agroalimentar
Tema 1. Introduçom e conceitos básicos
Tema 2. A distribuiçom.
Tema 3. O consumo
Parte II. O marketing na empresa agroalimentar
Tema 4 Introduçom ao marketing
Tema 5 Produto. Qualidade e certificaçom.
Tema 6 Preço
Tema 7 Canales de distribuiçom. Comercializaçom em circuitos curtos
Tema 7 Promoçom
Tema 8 Investigaçom comercial
Programa Práctico:
P1:Análise de casos, 1 hora de trabalho presencial, 5 horas de trabalho nom presencial
P2: Análise bibliográfica 1 hora de trabalho presencial, 10 horas de trabalho nom presencial
P3: Rural a Debate. Participación nas sesións de debate, 4 horas de trabalho presencial
Básica
CALDENTEY, P. & DE HARO, T. (2004) Comercialización de productos agrarios. Editorial Agrícola Española y Mundi-Prensa SA. Madrid
KOTLER, P. et al (2011): Introducción al Marketing. Prentice Hall, Madrid.
Revista alimarket. http://www.alimarket.es/home
https://www.fooddrinkeurope.eu/
https://www.efsa.europa.eu/en
Complementar
AGUSTÍN, A (2002): La distribución comercial en el Siglo XXI. Ed. Taylor Nelson, Barcelona.
BAURAKIS, G. (2004). Marketing trends for organic food in the 21st Century (Vol. 3). World Scientific.
GRANDE ESTEBAN, I. (2006) Conducta real del consumidor y marketing efectivo. ESIC Editorial, Madrid
HEMMERLING, Sarah; HAMM, Ulrich; SPILLER, Achim. Consumption behaviour regarding organic food from a marketing perspective—a literature review. Organic Agriculture, 2015, vol. 5, no 4, p. 277-313.
RODRÍGUEZ-BARRIO, J. E.; RIVERA, L. M. e OLMEDA, M. (1990) Gestión comercial en la empresa agroalimentaria, Ediciones Mundi-Prensa, Madrid.
Nesta matéria os/as estudantes adquirirám ou praticarám umha serie de competências genéricas, desejáveis em qualquer titulaçom universitária, e específicas, próprias da engenharia em geral ou da engenharia agrónoma em particular. Dentro do quadro de competências que se desenhou para a titulaçom, trabalharám-se as seguintes:
Competências básicas e gerais:
• CB8 -Que o alunado seja capaz de integrar conhecimentos e enfrentar-se à complexidade a partir dumha informaçom que, sendo incompleta ou limitada, inclua reflexiones sobre as responsabilidades sociais e éticas vinculadas à aplicaçom dos seus conhecimentos e juízos.
- CG1 Capacidade para planificar, organizar, dirigir e controlar os sistemas e processos produtivos desenvoltos no sector agrário e a indústria agroalimentar, num marco que garanta a competitividade das empresas sem esquecer a proteçom e conservaçom do médio ambiente e a melhora e desenvolvimento sustentável do médio rural.
- CG4 - Capacidade para aplicar os conhecimentos adquiridos para a soluçom de problemas planteados em situaçons novas, analisando a informaçom provinte da contorna e sintetizando-a de forma eficiente para facilitar o processo de toma de decisons em empresas e organizaçons profissionais do sector agroalimentar.
• CG5 - Capacidade para transmitir os seus conhecimentos e as conclusons dos seus estudos ou informes, empregando os médios que a tecnologia de comunicaçons permita e tendo em conta os conhecimentos do público receptor.
Competências específicas:
• CE18 – Conhecimentos adequados e capacidade para desenvolver e aplicar tecnologia própria na investigaçom comercial.
• CE19 – Conhecimentos adequados e capacidade para desenvolver e aplicar tecnologia própria em marketing e sistemas de comercializaçom de produtos agroalimentares.
Competências transversais
- CT11 - Utilizaçom de informaçom em língua estrangeira.
Ao longo do curso iram-se desenvolvendo as seguintes actividades:
-Aulas expositivas: Como apoio às aulas expositivas será posto a disposiçom do alunado material que estará disponível na página web da matéria. CE18, CE19.
-Sesions de discussom e debate: Ao longo do curso programaram-se sesions de discussom às que assistirám professionais que discutirám com o alunado a sua experiência pratica relacionada com determinados contidos da matéria. CG1, CG4, CE18, CE 19
-Análise de casos sobre comercializaçom e marketing. CB8, CE18, CE19, GG4, CG5, CT11
-Análise das novas relacionadas com o sistema agroalimentar na prensa generalista e na prensa especializada. CB8, CG4, CE18, CE19
Sistema de avaliación________________________________ Competências ___________Peso na qualificaçom
Prova ou provas, orais e/ou escritas__________________________CE 18 CE19____________________70%
Trabalhos e exercícios entregados e/ou expostos _____ CE18 CE19 CB8 CG1 CG4______________30%
As e os estudantes terám que entregar a totalidade dos trabalhos para superar a matéria.
Para a avaliaçom do alunado ao que lhe seja concedida dispensa de assistência a aulas (seguindo a Instrucción Nº 1/2017 da Secretaría Xeral sobre a dispensa de asistencia a clase en determinadas circunstancias), empregarám-se os mesmos criterios de avaliaçom.
Nom se contempla ningúm critério de avaliaçom especial para o alunado repetidor.
Os criterios para superar a matéria na segunda oportunidade serám os mesmo que na primeira.
De acordo com o estabelecido no artigo 16 da Normativa de avaliaçom do rendimento académico dos estudantes e de revisiom de qualificaçons, a realizaçom fraudulenta dalgum exercício ou prova exigida na avaliaçom dumha matéria implicará a qualificaçom de suspenso na convocatória correspondente, com independência do processo disciplinar que se poda seguir contra o aluno ou aluna infrator. Considerará-se fraudulenta, entre outras, a realizaçom de trabalhos plaxiados ou obtidos de fontes acessíveis ao público sem reelaboraçom ou reinterpretacom e sem citas aos autores e das fontes.
Os contidos da matéria serám expostos nas aulas através de 21 sessons teóricas e práticas, para a consolidación dos contidos empregarám-se 3 horas de tutoria. Os/as estudantes deverám adicar 51 horas de trabalho autónomo à consolidaçom dos contidos impartidos.
Assistência ás actividades docentes. Consulta da bibliografia recomendada.
Matéria em extinçom no curso 2024/25, sem docência mas com direito à avaliaçom com o sistema especificado para estudantes repetidores
Mª Do Mar Pérez Fra
- Departamento
- Economía Aplicada
- Área
- Economía, Socioloxía e Política Agraria
- Correo electrónico
- mariadomar.perez [at] usc.es
- Categoría
- Profesor/a: Profesor Contratado/a Doutor